Graeca
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Graeca

When war began.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Een van de tempels van Artemis- Marathon

Ga naar beneden 
3 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Îo
Level 2
Îo


Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 19-11-10

Een van de tempels van Artemis- Marathon Empty
BerichtOnderwerp: Een van de tempels van Artemis- Marathon   Een van de tempels van Artemis- Marathon Icon_minitimema nov 22, 2010 4:25 pm

Zolas ik al zei een tempel van artemis. Het is voleddig opgebouwd uit mooi cremekleurig marmer. Binnen staat een groot beeld van Artemis.

De tempel heeft meerdere paarden en veel herten. Natuurlijk herten, het is immers het dier van artemis evenals de ganzen en wilde honden die je af en toe rond de tempel kan vinden..

De stallen, het weiland van de herten en vertrekken van de priesteressen ed. zijn aan de achterkant

hier woont Îo

personen: stuk of tien
Regels: niet vechten enz.


Laatst aangepast door Îo op ma nov 22, 2010 4:40 pm; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Ethan
Level 4
Ethan


Aantal berichten : 520
Registratiedatum : 20-11-10

Een van de tempels van Artemis- Marathon Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een van de tempels van Artemis- Marathon   Een van de tempels van Artemis- Marathon Icon_minitimema nov 22, 2010 4:29 pm

ik zou denken dat het io is in plaats van iop en nee ik kan geen dom dakje maken met mijn computer
-------------------------------------------------
Rustig liep Ethan naar de tempel toe. Hij had er van gehoord en wou er langs gaan om zijn eer te schenken aan Artemis. Hij vond dat je alle goden moest aanbidden. Eigenlijk niet moeten maar tenminste respect voor ze hebben. Al had hij natuurlijk mee respect voor Hermes. Rustig liep hij naar binnen en keek bijna met open mond naar het standbeeld. ''Wow'' kon hij alleen maar uit brengen met een glimlach.
Terug naar boven Ga naar beneden
Îo
Level 2
Îo


Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 19-11-10

Een van de tempels van Artemis- Marathon Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een van de tempels van Artemis- Marathon   Een van de tempels van Artemis- Marathon Icon_minitimema nov 22, 2010 4:32 pm

In de groen vrouwen-toga van een priesteres in opleiding wandelde Îo door de tempel, ze maakte een reverance naar Artemis toen ze langsliep. Haar geleide Daya volgde nhaar kwetterend en boog haar hoofd ook naar het beeld voor ze weer naar Io vloog.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ethan
Level 4
Ethan


Aantal berichten : 520
Registratiedatum : 20-11-10

Een van de tempels van Artemis- Marathon Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een van de tempels van Artemis- Marathon   Een van de tempels van Artemis- Marathon Icon_minitimema nov 22, 2010 4:40 pm

Het liefst wou Ethan een eer bewijzen aan de godin met zijn trompet. Het zou lan niet genoeg zijn maar het beste wat hij kon geven. Alleen wist hij niet of dat moht. Snel keek hij om zich heen of hij een priester zag. Gelukkig zag hij al snel een vrouw met en groen gewaad. Hij liep snel op haar af. ''Sorry maar mag ik iets vragen'' vroeg hij beleefd aan de vrouw.
Terug naar boven Ga naar beneden
Îo
Level 2
Îo


Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 19-11-10

Een van de tempels van Artemis- Marathon Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een van de tempels van Artemis- Marathon   Een van de tempels van Artemis- Marathon Icon_minitimema nov 22, 2010 4:43 pm

Io keek op met een glimlach "Natuurlijk" ze glimalchte "Ik ben trouwens Io e dit is Daya"de kolibrie vloot, ten teken dat dat waar was. Daya vloog op en trok aan een pluk van Io's haar met haar snafeltje richting de ganzen die de tempel in gewaggeld waren. Io glimalchte en gaf ze een handje mais uit de mand in haar armen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ethan
Level 4
Ethan


Aantal berichten : 520
Registratiedatum : 20-11-10

Een van de tempels van Artemis- Marathon Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een van de tempels van Artemis- Marathon   Een van de tempels van Artemis- Marathon Icon_minitimema nov 22, 2010 4:49 pm

Ethan as blij dat de priester Io het niet te druk had en hem kon beantwoorden. ''Ik ben Ethan'' zei hij rustig om zich zelf voor te stellen. Mim vlooog boven zijn hoofd en gingweer op zijn neus zitten. ''O en dat is mim'' legde Ethan uit voordat ze zo raar keken dat een vlider op zijn neus zat. ''Maar mijn vraag is ofik trompet hier kan spelen te eren van Artemis'' vroeg Ethan er met een glimlach achter aan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Îo
Level 2
Îo


Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 19-11-10

Een van de tempels van Artemis- Marathon Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een van de tempels van Artemis- Marathon   Een van de tempels van Artemis- Marathon Icon_minitimema nov 22, 2010 4:52 pm

Io glimalchte "Mij best hoor" ze glimalchte en Daya ging op haar hoofd zitten fluiten en piepen. "Maar ik was onderweg naar de stal om de dieren te voeren. Anders zou ik het leuk gevonden hebben om mee te fluiten" Ze gooide een pluk bruuin haar over haar schouder terwijl daya met haar snavel meet maiskorrels pakte en ze op de grond gooide voor de ganzen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ethan
Level 4
Ethan


Aantal berichten : 520
Registratiedatum : 20-11-10

Een van de tempels van Artemis- Marathon Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een van de tempels van Artemis- Marathon   Een van de tempels van Artemis- Marathon Icon_minitimema nov 22, 2010 4:57 pm

Ethan vond het altijd leuk met andere te spelen dus zou het zeker leuk vinden dat Io met hem mee zou gaan doen. ''Kan je echt niet even tijd maken om met mij samen te spelen'' vroeg Ethan poes lief. Hij kon ook wel drijgend over komen met meer dan twee meter. maar zo was hij niet. Hij was eerder speels dan dat. Ondertussen pakte hij zijn trompet al uit zijn tas.
Terug naar boven Ga naar beneden
Îo
Level 2
Îo


Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 19-11-10

Een van de tempels van Artemis- Marathon Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een van de tempels van Artemis- Marathon   Een van de tempels van Artemis- Marathon Icon_minitimema nov 22, 2010 5:02 pm

Io glimalchte "Ach wat" ze ztte de mand op een bankje, buiten het bereik van de ganzen "Wacht even, dan haal ik mijn fluit" ze rende weg naar de stallen en de vertrekken van de bewonders van de tempel. Evenlater liep ze de tempel in met Fawny op haar hielen. "Sorry, Fawny wilde ook meedoen toen ik har vertelde over het feit dat ook maar iemand muziek ging maken." Fawny stampte met de hoeven van haar hertenlichaam op de grond "en waarom is dat jammer dan" zei ze lichtjes beledigd terwijl ze haar viool pakte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ethan
Level 4
Ethan


Aantal berichten : 520
Registratiedatum : 20-11-10

Een van de tempels van Artemis- Marathon Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een van de tempels van Artemis- Marathon   Een van de tempels van Artemis- Marathon Icon_minitimema nov 22, 2010 5:07 pm

''Dat maakt niet uit hoe meer zilen hoe meer vreugd'' zei Ethan glimlachend. Verbaast keek hij naar de centaur die bij kwam met een viool. Dus Io was ook gekozen waarschijnljk door Atemis. Maar dat zou hij dalijk we vragen. Rustig zette hij de trompet aan zijn mond. Rustig begon hij aan de eerste noo terwijl hij recht voor het beeld stond. Hij wu een vrolijk liedje doen zoals altijd. Metee kwamen de ganzen naar hem toe.
Terug naar boven Ga naar beneden
Îo
Level 2
Îo


Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 19-11-10

Een van de tempels van Artemis- Marathon Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een van de tempels van Artemis- Marathon   Een van de tempels van Artemis- Marathon Icon_minitimema nov 22, 2010 5:12 pm

Fawny glimalchte en viel in op haar viool. Daarna viel Io ook in met de fluit. oor die combinatie klonk het extra vrolijk. Vooral omdat d ganzen het leuk vonden om mee te doen, evenals Daya. het kleien kolibritje floot zo hard als ze kon.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ethan
Level 4
Ethan


Aantal berichten : 520
Registratiedatum : 20-11-10

Een van de tempels van Artemis- Marathon Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een van de tempels van Artemis- Marathon   Een van de tempels van Artemis- Marathon Icon_minitimema nov 22, 2010 5:17 pm

Ethan vond het eluid geweldig wat ze allemaal maakte. Van zelf ging hij blij mee kleuren met zijn lichaam op de muziek. Ook van buiten kwamen nu allemaal kleine dieren en vogels aan gevlogen. Bijna gehypnotiseerd door Ethan zijn trompet. Maar daar was Etha wel aan ewend. Mim fladerde ook gezllig om Ethan heen dat was het enigste wat hij kon doen omdat hij geen geluid kon maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Îo
Level 2
Îo


Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 19-11-10

Een van de tempels van Artemis- Marathon Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een van de tempels van Artemis- Marathon   Een van de tempels van Artemis- Marathon Icon_minitimema nov 22, 2010 5:23 pm

De houetn fluit in Ios hand begon te bloeien en ze stopte lachend met spelen "Niet alweer" Toen Fawny zag waarom lachte ze ook "Tja nu kan je niet meer spelen he" Ze lachte ook. Io glimalchte en legde de fluit weg "Die maak ik later wel weer."
Terug naar boven Ga naar beneden
Ethan
Level 4
Ethan


Aantal berichten : 520
Registratiedatum : 20-11-10

Een van de tempels van Artemis- Marathon Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een van de tempels van Artemis- Marathon   Een van de tempels van Artemis- Marathon Icon_minitimema nov 22, 2010 5:27 pm

Ethan merkte op het laatst niet eens dat de andere soort van gestopt waren omdat het niet meer kon. Hij ging gewoon door omdat hij o ver in de muziek zat. Uiteindelijk maakte hij nog de laatste noot en stopte daarna. Hij boog even naar het stanbdeeld omdat het eigenlijk zin publiek was. Daarna draaide hij zich dankbaar om naar Io en Fawney. ''Dank je wel dat ik met jullie mocht spelen'' zei hij beleefd met een glimlach. De meeste diren gingen ondertussen weer door met waar ze mee bezig waren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Îo
Level 2
Îo


Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 19-11-10

Een van de tempels van Artemis- Marathon Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een van de tempels van Artemis- Marathon   Een van de tempels van Artemis- Marathon Icon_minitimema nov 22, 2010 5:30 pm

Io glimalchte en maakte een reverance "Muziek maken is altijd leuk." ze keeknaar de houten vluit waar nu appelbloesen aangrioeide "Het is geen groot mysterie meet van welke plant dit hout was" ze grinnikte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ethan
Level 4
Ethan


Aantal berichten : 520
Registratiedatum : 20-11-10

Een van de tempels van Artemis- Marathon Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een van de tempels van Artemis- Marathon   Een van de tempels van Artemis- Marathon Icon_minitimema nov 22, 2010 5:37 pm

Pas nu zag Ethan de fluit met bloemen er op. Hij zelf glimlachte er ook brederr om en weer hield zicher net van om kei hard te gaan lachen. ''Nu weet je het tenminste'' zei hij als grap. Daarna keek hij haar glimlachend aan. ''Jebent zeker ook benaderd door Artemis'' vroeg Ethan half aan Io. Hij wist he bina zeker maar vragen was altijd een stuk beleefder.
Terug naar boven Ga naar beneden
Îo
Level 2
Îo


Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 19-11-10

Een van de tempels van Artemis- Marathon Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een van de tempels van Artemis- Marathon   Een van de tempels van Artemis- Marathon Icon_minitimema nov 22, 2010 5:41 pm

Io glimalchte "I*k ben inderdaad gezegend door Artemis, jij?" ze glimalchte en gaf de ganzen nog een paar handjes mais. Fawny huppelde een rondje door de zaal.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ethan
Level 4
Ethan


Aantal berichten : 520
Registratiedatum : 20-11-10

Een van de tempels van Artemis- Marathon Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een van de tempels van Artemis- Marathon   Een van de tempels van Artemis- Marathon Icon_minitimema nov 22, 2010 5:45 pm

Ethan wa blij dat hij geleik had. Dalijk zat hij helemaal fout wat een grote afgang zou zijn geweest. ''Ik ben door Hermes benaderd'' zei Ethan trots. Hij maakte even van zijn mond een ganzen mond zodat Io zag dat hij de waarheid sprak. Hij kwaakte een paar keer voordat zijn mond weer normaal werd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Îo
Level 2
Îo


Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 19-11-10

Een van de tempels van Artemis- Marathon Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een van de tempels van Artemis- Marathon   Een van de tempels van Artemis- Marathon Icon_minitimema nov 22, 2010 5:51 pm

Io lachte vrolijk en nam een van de jonge gansjes in haar armen "Ik verkies toch een echte gans" ze aaide het kuiek vor ze hem op de gron zette. Ze glimalchte naar Ethan. Dit was de tweede keer alweer dat er een heel leuke jongen voor haar neus stond en ze daar absoluut geen oog voor had.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ethan
Level 4
Ethan


Aantal berichten : 520
Registratiedatum : 20-11-10

Een van de tempels van Artemis- Marathon Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een van de tempels van Artemis- Marathon   Een van de tempels van Artemis- Marathon Icon_minitimema nov 22, 2010 5:59 pm

Ethan deed net als of hij het jammer vond. Al was hijhet helemaal mee eens met Io. Hij zou nooit een ander kunnen vervangen maar wel op diegene lijken. Tenminste als hij nog hard door trainde. hij glimlachte en keek de tempel rond. Het was eht prachtig en het zou zeker leuk zijn om hier te wonen dacht Ethan. Daarna keek hij weer naar Io. ''Ook al heeft Hermes mijveel gegevn ik eer ook nog andere goden naturlijk'' zei Ethan als uitleg dat hij hier was.
Terug naar boven Ga naar beneden
Îo
Level 2
Îo


Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 19-11-10

Een van de tempels van Artemis- Marathon Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een van de tempels van Artemis- Marathon   Een van de tempels van Artemis- Marathon Icon_minitimema nov 22, 2010 6:05 pm

Io glimalchte "Ik ook hoor, naast dat ik ook de muzen eer heb ik ook respect voor de andere goden" Ze lachte "En ik ben dol op deze tempel" de ganzen liepen de ruimte weer uit en een hert kwam binnen lopen en riep Fawny die meteen achter haar aan gallopeerde "Sorry jongens, de kudde roept" Io glimalchte naar A=Ethan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ethan
Level 4
Ethan


Aantal berichten : 520
Registratiedatum : 20-11-10

Een van de tempels van Artemis- Marathon Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een van de tempels van Artemis- Marathon   Een van de tempels van Artemis- Marathon Icon_minitimema nov 22, 2010 6:16 pm

ethan keek glimlachend naar de hert en zag dat Fawney er van door ging. ''Ik hoop dat het niets ergs is'' zei Etan eerlijk. Mim landde op zijn hoofd en bleef daar zitten. Ethan wist dat Mystic buiten ergens vloog. Ze was te groot om hier te landen en naar binnen te gaan. ''En hoe is het om priester te zijn'' vroeg Ethan met een glimlach. Hij was er wel benieuwd naar eigenlijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Îo
Level 2
Îo


Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 19-11-10

Een van de tempels van Artemis- Marathon Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een van de tempels van Artemis- Marathon   Een van de tempels van Artemis- Marathon Icon_minitimema nov 22, 2010 6:19 pm

Io lachte "Prieseres? Dat mocht ik willen, nee ik ben priesteres in opleiding" ze lachte vrolijk en Daya ging op haar hoofdband zitten Ze glimalchte naar Ethan "Maar het is wel oke, ik mag offers geven en zo, en al helpen emt sommige rituelen."
Terug naar boven Ga naar beneden
Ethan
Level 4
Ethan


Aantal berichten : 520
Registratiedatum : 20-11-10

Een van de tempels van Artemis- Marathon Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een van de tempels van Artemis- Marathon   Een van de tempels van Artemis- Marathon Icon_minitimema nov 22, 2010 6:30 pm

''Het gaat uiteindelijk om het gelof en de godin'' zei Ethan. Het scheelde hem weinig of ze mt opleiding of geen was. Al was het eigenlijk meer aan Artemis om dat te beslissen. Hij wist wel een paar rituelen, zoals bij het jagen maar verder niet veel. Zo erg was hij er ook weer niet in verdiept. ''Hoe ziet je dag er dan uit'' vroeg hij benieuwd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Îo
Level 2
Îo


Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 19-11-10

Een van de tempels van Artemis- Marathon Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een van de tempels van Artemis- Marathon   Een van de tempels van Artemis- Marathon Icon_minitimema nov 22, 2010 6:33 pm

Io glimalchte "Meestal opstaan, de dieren voeren, en dan werken in de tempel, de boel onderhouden of in eht bos aan het werk, zoals jagen." ze glimalchte naar hem "Er komen af en toe zelfs wilde honden buurten, en dat zijn net als herten en ganzen dieren die bij de godin horen."
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Een van de tempels van Artemis- Marathon Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een van de tempels van Artemis- Marathon   Een van de tempels van Artemis- Marathon Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Een van de tempels van Artemis- Marathon
Terug naar boven 
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Snoepwinkel onder Nerissa's huis-Marathon
» Het Bos- Marathon
» De kliffen-Marathon
» lucile's huisje -MARATHON
» De open plek - Marathon

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Graeca :: De Stadstaten :: Marathon, Olympia en Sparta-
Ga naar: